Τεχνικές που χρησιμοποιούμε
στην Θετική Εκπαίδευση Σκύλων / Ζώων
Στη θετική Εκπαίδευση Σκύλων «σημαδεύουμε» (μαρκάρουμε) μια σωστή συμπεριφορά του σκύλου και του μεταφέρουμε το μήνυμα (του λέμε) ότι έκανε κάτι σωστό. Ο δευτερεύων ενισχυτής ή γέφυρα αυτό που κάνει είναι να γεφυρώνει την αιτία με το αποτέλεσμα.
Η εκπαίδευση με την χρήση secondary reinforcer ανακαλύφθηκε από τον B.F. Skinner (1904-1990). Οι Keller Breland και Marian Breland Baily (μαθητής του Skinner) εισήγαγαν αρχικά την έκφραση "bridging stimulus," η οποία στην συνέχεια μεταλλάχθηκε σε "bridge."
Οι γέφυρες (Bridges) χρησιμοποιούνται από το 1950 στην εκπαίδευση των θαλάσσιων θηλαστικών προκειμένου να σημαδέψουν μια σωστή συμπεριφορά, η αρχή είναι ακριβώς η ίδια :
Σημάδεψε αυτό που σου αρέσει, αντάμειψε
και αγνόησε αυτό που δεν θέλεις.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην θετική εκπαίδευση μεταφέρουν σημαντική και ακριβή πληροφορία από εσάς προς τον σκύλο σας, κάτι που απουσιάζει από τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης. ΟΧΙ πλέον τιμωρίες, ΟΧΙ πλέον κατηγορίες προς τον σκύλο για κάτι που δεν κάνει το οποίο στην πραγματικότητα ΔΕΝ του το έχουμε διδάξει.
Η θετική Εκπαίδευση Σκύλων είναι στην πραγματικότητα αλλαγή του νοητικού επιπέδου. Οι θετικοί εκπαιδευτές έχουν μάθει να χρησιμοποιούν το μυαλό τους για την σύλληψη των επιθυμητών συμπεριφορών στα σκυλιά παρά την χρήση πόνου για τον σκοπό αυτό.
Το αποτέλεσμα ? Χαρούμενα σκυλιά, χαρούμενοι εκπαιδευτές, καλύτερες σχέσεις και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς.