Πως θα βρείτε έναν πολύ καλό εκπαιδευτή
Για την πλειονότητα των σημερινών κηδεμόνων σκύλων το να βρεις τον σωστό εκπαιδευτή είναι από τις σημαντικότερες επιλογές που θα πρέπει να κάνουν σχετικά με τον σκύλο τους. Όμως μπορεί να καταλήξει και στην δυσκολότερη επιλογή αν θέλεις να την κάνεις σωστά.
Υποθέτοντας λοιπόν ότι έχεις αποφασίσει ότι χρειάζεσαι την βοήθεια ενός εκπαιδευμένου επαγγελματία για να καθοδηγήσει εσένα και τον σκύλο σου, το πιθανότερο είναι να έρθεις αντιμέτωπος με ένα βουνό ανθρώπων που υποστηρίζουν πως είναι οι μοναδικοί εκπαιδευτές σκύλων στον κόσμο που κρατάνε το κλειδί της αιώνιας «υπακοής και ευτυχίας». Πολλοί προσφέρουν εγγυήσεις, ορισμένοι υποστηρίζουν πως θα σε βοηθήσουν να γίνεις «ο αρχηγός της αγέλης» (κόκκινος συναγερμός), και άλλοι χρεώνουν την ώρα περισσότερο και από δικηγόρους.
Επομένως, πως πορεύεται κάποιος σε αυτό το ναρκοπέδιο επιλογών και καταλήγει με έναν πραγματικά ικανό Θετικό Εκπαιδευτή ο οποίος θα εργαστεί με εσένα και τον σκύλο σου αξιοποιώντας μοντέρνες, χωρίς βία, επιστημονικές τεχνικές και εργαλεία;
Για να απαντήσουμε το ερώτημα σωστά, θα πρέπει να πάμε πίσω στο πρώτο βήμα της διαδικασίας επιλογής: χρειάζεσαι πραγματικά έναν εκπαιδευτή;
Χρειάζομαι πραγματικά έναν εκπαιδευτή σκύλων;
Οι καλοί εκπαιδευτές συχνά βρίσκονται
στην δύσκολή θέση να πρέπει να δικαιολογήσουν την επαγγελματικότητά τους καθώς,
σε ένα βαθμό τουλάχιστον, όλοι πιστεύουν ότι είναι εκπαιδευτές σκύλων.
Μία γνωστή ατάκα που ακούγεται από τους κηδεμόνες σκύλων είναι «κανείς δεν
γνωρίζει τον σκύλο μου καλύτερα από εμένα».
Αν και μπορεί πράγματι να είναι έτσι η κατάσταση δεν σχετίζεται με το αν ο κηδεμόνας μπορεί να κάνει τις σωστές εκπαιδευτικές επιλογές. Έτσι, ενώ πολλοί κηδεμόνες μπορεί να είναι εξαιρετικοί χειριστές, οι εκπαιδευτές σκύλων με τα κατάλληλα προσόντα κατέχουν τις δεξιότητες και την πληροφόρηση τα οποία έχουν δουλέψει σκληρά για να αποκτήσουν. Να σημειώσουμε εδώ πως το κενό ανάμεσα σε έναν ικανό και καλοπροαίρετο κηδεμόνα και έναν εκπαιδευμένο επαγγελματία είναι μεγαλύτερο απ' ότι πολλοί πιστεύουν.
Αν και είναι εφικτό να διαβάσει κάποιος μερικά βιβλία και να επισκεφθεί και μερικές ιστοσελίδες σαν αυτή εδώ και να καταλήξει να έχει αποκομίσει μια ενδιαφέρουσα πληροφόρηση, σχετικά με το πώς τα σκυλιά, σκέφτονται, νοιώθουν και μαθαίνουν, η παρουσία ενός ικανού εκπαιδευτή παραμένει αναγκαία για την καθοδήγηση της δυάδας σκύλος - άνθρωπος προς την σωστή κατεύθυνση και να τους βοηθήσει να ξαναμπούν στο μονοπάτι όταν συναντούν προβλήματα συμπεριφοράς.
Για την πλειοψηφία των κηδεμόνων σκύλων φτάνει η στιγμή (και σχετικά γρήγορα) στην πορεία ανάπτυξης μιας υγιούς σχέσης ανθρώπου/σκύλου όπου έχουν την ανάγκη του εκπαιδευτή για να τους πάρει από το χέρι και να τους οδηγήσει μακριά από τις συνηθισμένες «λακκούβες» και προς την δια βίου αμοιβαία αρμονική ισορροπία. Το απλό γεγονός είναι πως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να το κάνουν αυτό από μόνοι τους και χρειάζονται έναν εκπαιδευτή.
Όσοι είναι συγκρατιμένοι στην συνεργασία με έναν εκπαιδευτή συχνά πιστεύουν πως τα χρήματά τους θα μπορούσαν να ξοδευτούν καλύτερα σε άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με τον σκύλο. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, η επένδυση στην επαγγελματική Θετική Εκπαίδευση νωρίς στην ζωή του σκύλου σχεδόν πάντα σας απομακρύνει από έξοδα, χαμένη προσπάθεια, και πολλές φορές από προβλήματα σε βάθος χρόνου. Όπως είναι αναμενόμενο με κάθε καλή εκπαιδευτική τεχνική, όσο νωρίτερα αναπτύξεις τις βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες και δομές συμπεριφοράς, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχεις να αντιμετωπίσεις σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς τα οποία δεν θα μπορείς να διαχειριστείς.
Πολλές οι επιλογές, πολύ λίγες οι καλές.
Αν και υπάρχουν πολλές εκπαιδευτικές οργανώσεις, σχολές και όμιλοι, η
εκπαίδευση σκύλων παραμένει μια επαγγελματική δραστηριότητα χωρίς δομή και
κανόνες. Ο καθένας μπορεί να κρεμάσει μια ταμπέλα και να ισχυριστεί ότι είναι εκπαιδευτής
σκύλων ανεξάρτητα από το είδος ή το επίπεδο της εκπαίδευσής του αλλά και την
εμπειρία του στον χώρο. Παράλληλα για να προσθέσουμε στους υπο-εκπαιδευμένους
και άπειρους υπάρχουν και εκείνοι που χρησιμοποιούν αναχρονιστικές και
επικίνδυνες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις οι οποίοι τοποθετούνται στο ίδιο
σκαλοπάτι με τους χαρισματικούς θετικούς εκπαιδευτές
Εάν τους δινόταν η επιλογή, οι περισσότεροι άνθρωποι που ψάχνουν για ένα εκπαιδευτή χωρίς αμφιβολία θα προτιμούσαν να βρουν κάποιον που μπορεί να πετύχει αποτελέσματα μακράς διαρκείας όσο το δυνατόν γρηγορότερα, χρησιμοποιώντας στον ελάχιστο δυνατό βαθμό φυσική δύναμη, πόνο και εκφοβισμό. Το πρόβλημα έγκειται στον συνδυασμό του έξυπνου μάρκετινγκ από την πεπαλαιωμένη εκπαίδευση και την έλλειψη κατανόησης της επιστημονικής ορολογίας και των προσδοκιών από τους κηδεμόνες των σκύλων.
Εάν το τελικό αποτέλεσμα αυτής της παραπλάνησης ήταν το αθώο αντίστοιχο της επιλογής ενός παγωτού που δεν σου αρέσει όλα θα ήταν καλά. Δυστυχώς όμως η επιλογή του λάθους εκπαιδευτή μπορεί να έχει καταστροφικά και ορισμένες φορές επικίνδυνα αποτελέσματα.
Μέσα στις τελευταίες δεκαετίες η εκπαίδευση σκύλων σε μεγάλο βαθμό έχει κάνει στροφή προς την ιδεολογία της Θετικής Εκπαίδευσης χάρη στα μεγάλα βήματα που έχουν γίνει στην επιστήμη της συμπεριφοράς.
Η ΕΠΙΣTΗΜΗ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΛΕΝΕ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ «ΘΕΤΙΚΑ»
Η σύγχρονη επιστήμη της συμπεριφοράς έχει αποδείξει ότι η κυριαρχία και οι τιμωριτικές τεχνικές εκπαίδευσης που υιοθετούνται από εκπαιδευτές «παλαιάς κοπής» είναι λιγότερο αποτελεσματικές και περισσότερο επικίνδυνες απ ΄ότι η επιστημονική Θετική Εκπαίδευση.
Η εσωτερική μας πυξίδα ηθικής μας λέει παράλληλα ότι η εκπαίδευση με καταναγκασμό δεν σε κάνει να «νοιώθεις καλά» συγκρινόμενο με την θετική ενίσχυση ιδιαίτερα όταν αρχίζεις και καταλαβαίνεις πως οι θετικές τεχνικές στην πραγματικότητα λειτουργούν καλύτερα. Σκέψου ωφέλιμα.
Οι θετικοί εκπαιδευτές όπως ο γράφων έχουν αργά και σταθερά αρχίσει να στρέφουν την συνείδηση του κόσμου σχετικά με το πώς οφείλουμε να συνεργαζόμαστε με τα σκυλιά μας στον 21ο αιώνα, παρόμοια με την διαφώτιση γύρο από τις αρχές που πρέπει να διέπουν την ανατροφή των παιδιών σήμερα σε σύγκριση με 50 χρόνια πριν.
Όμως αυτή η αναγέννηση στον κόσμο της εκπαίδευσης σκύλων έχει έρθει με το αντίστοιχο τίμημα στην χρήση αναχρονιστικών μεθόδων που συνεχίζουν να εφαρμόζουν παλαιές και επιστημονικά διαψευσμένες θεωρίες σχετικά με την αρχηγία της αγέλης, την κυριαρχία και την αξία της τιμωρίας ειδικά με τα επικίνδυνα σκυλιά. Η ζυγαριά έχει αλλάξει και το βάρος τόσο των κηδεμόνων όσο και των εκπαιδευτών γέρνει πλέον «Θετικά»
Ως αποτέλεσμα, η τιμωριτική εκπαίδευση έχει έξυπνα αρχίσει να χρησιμοποιεί όρους και εκφράσεις με σταθερή παραπληροφόρηση των κηδεμόνων σκύλων με πλάνο την προσέλκυση πελατών.
Η καθαρή επίπτωση αυτής της παραπλάνησης είναι το θώλομα του πεδίου μεταξύ των επαγγελματιών του χώρου στο σημείο όπου είναι πλέον δύσκολο ακόμα και γι αυτούς που γνωρίζουν ποιόν και τι να αποφύγουν, να αναγνωρίσουν τους εκπαιδευτές που είναι «Θετικοί Εκπαιδευτές»
Τι είναι ένας Θετικός Εκπαιδευτής;Πριν την έναρξη της έρευνας για έναν Θετικό Εκπαιδευτή είναι σημαντικό να προσδιορίσουμε ακριβώς τι είναι ο Θετικός Εκπαιδευτής.
Ο φράση «Θετική Εκπαίδευση» δεν είναι επιστημονικός όρος, οπότε είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι για την εξυπηρέτηση της έρευνάς μας στην αναζήτηση ενός ικανού εκπαιδευτή όταν αναφερόμαστε στην «Θετική Εκπαίδευση» έχουμε στο νου μας που εκείνον ή εκείνη που προάγουν τους παρακάτω 4 πυλώνες.
1. Χρήση της θετικής ενίσχυσης (+R)
2. Αποφυγή της χρήσης τρομοκράτησης, φυσικής / ψυχολογικής τιμωρίας ή εκφόβισης
3. Κατανόηση των παρανοήσεων της θεωρίας της κυριαρχίας
4. Εκμάθηση των εμπειριών του σκύλου μέσα από το δικό του πρίσμα.
Με δυο λόγια, Θετικός Εκπαιδευτής είναι το άτομο που αποφεύγει την εφαρμογή πόνου, φόβου και τιμωρίας τόσο μέσω των εργαλείων που χρησιμοποιεί, όσο και μέσω των τεχνικών του όταν εκπαιδεύει ένα σκύλο. Ο Θετικός Εκπαιδευτής θα βασιστεί στην δύναμη της θετικής ενίσχυσης συνδυασμένης με την κατανόηση του τι είναι πραγματικά η κυριαρχία καθώς και οι κίνδυνοι της τιμωρίας.
Τι κάνει έναν καλό Θετικό Εκπαιδευτή;
Το να είσαι Θετικός Εκπαιδευτής, είναι μόνο ένα μέρος της
εξίσωσης. Μπορεί
να είσαι ο πιο φωτισμένος και προοδευτικός εκπαιδευτής του κόσμου εάν δεν έχεις
όμως καλές επικοινωνιακές ικανότητες αλλά και μεταδοτικότητα προς τους ανθρώπους
δεν θα κάνεις και πολλά. Δεν είναι όλοι οι Θετικοί Εκπαιδευτές ίσοι και εκείνοι
που δεν έχουν το χάρισμα δίνουν συνολικά στην Θετική Εκπαίδευση κακό όνομα.
Ένας καλός εκπαιδευτής είναι καλός ακροατής και θα πρέπει να δείχνει ενδιαφέρον στην καταγραφή των ιδιαίτερων ροπών και χαρακτηριστικών του σκύλου σας, του ιστορικού του, των δεξιοτήτων και των αδυναμιών του. Αντίθετα από την βουτιά μέσα στην κατάσταση και την άμεση υπαγόρευση ποιος και τι πρέπει να αλλάξει, οι καλοί εκπαιδευτές αρχίζουν αναλύοντας τις προσδοκίες, ανησυχίες και φιλοσοφίες πριν αρχίσουν την εκπαίδευση.
Θετικοί Εκπαιδευτές που αξίζουν να αφήσεις στα χέρια τους την ευζωία του σκύλου σας συνήθως:
- Έχουν ολοκληρώσει σπουδές Θετικής Εκπαίδευσης. Οι σε βάθος σπουδές του αντικειμένου δημιουργούν εκπαιδευτές που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και την ικανότητα διάκρισης των απαραίτητων τεχνικών που απαιτούνται για το κάθε περιστατικό. Συνδυάζοντας την εκπαίδευση του γενικού υπόβαθρου με έναν τομέα εξειδίκευσης ο εκπαιδευτής μαθαίνει να διαβάζει αυτά που οι περισσότεροι δεν μπορούν αλλά και να δίνει τις σωστές και εφαρμόσιμες λύσεις όταν οι υπόλοιποι σωπαίνουν. Για τον λόγω αυτό το OnlinePDTA (PositiveDogTrainersAcademy), προάγει θετικούς εκπαιδευτές πολύ υψηλού επιπέδου οι οποίοι έχουν ελεγχθεί για τις γνώσεις τους και βρίσκονται ανάμεσα στους καλύτερους του χώρου.
- Έχουν καλές δεξιότητες με τους ανθρώπους. Είναι επιτακτικό ο κάθε καλός εκπαιδευτής να είναι πολύ καλός επικοινωνών τόσο ακούγοντας τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες σας, όσο και μεταφέροντας τις γνώσεις του σε εσάς και τον σκύλο σας. Θα πρέπει να προσαρμόζει την ροή της πληροφόρησής σας και τον τρόπο του στις δικές σας ιδιαιτερότητες προκειμένου να παραχθεί μια θετική αλλαγή.
- Είναι καταπληκτικοί ακροατές. Αυτό είναι τρομερά σημαντικό. Είναι κάτι που μπορείς να το καταλάβεις από την πρώτη κιόλας επαφή με τον εκπαιδευτή (μέσω τηλεφώνου, email ή αυτοπροσώπως) εάν έχει την επιθυμία να ακούσει αυτά που έχεις να του μεταφέρεις. Εάν δεν μπορείς να επικοινωνείς αποτελεσματικά με τον εκπαιδευτή η διαδικασία θα είναι πολύ πιο προκλητική από την αρχή.
- Χρησιμοποιούν θετικές προσεγγίσεις για αρνητικές συμπεριφορές. Ο καθένας μπορεί να μάθει ένα σκύλο να κάθεται, να μένει ή να έρχεται χρησιμοποιώντας θετική ενίσχυση, όμως απαιτούνται πολλές περισσότερες δεξιότητες, εμπειρία και αυτοπεποίθηση στις τεχνικές της Θετικής Εκπαίδευσης για την μετατροπή αρνητικών συμπεριφορών όπως η επιθετικότητα ή το άγχους αποχωρισμού χρησιμοποιώντας την Θετική Εκπαίδευση. Αυτό αποτελεί το διακριτικό χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τους υβριδικούς εκπαιδευτές (αυτοί που χρησιμοποιούν τόσο τιμωριτικές όσο και θετικές τεχνικές) από τους πραγματικά ικανούς θετικούς εκπαιδευτές
- Θα πάρει ένα πλήρες ιστορικό του σκύλου σας. Οι καλοί εκπαιδευτές θέλουν να γνωρίζουν σχεδόν τα πάντα για το παρελθόν του σκύλου σας έτσι ώστε να μπορέσουν γρηγορότερα και εύστοχα να εντοπίσουν τις ριζικές αιτίες και να αναπτύξουν το κατάλληλο πρωτόκολλο Θετικής Εκπαίδευσης. Οποιοσδήποτε εκπαιδευτής προεξοφλεί την σημαντικότητα του ιστορικού υστερεί σε καταλληλότητα συνεργασίας μαζί του.-
- Παρέχουν συστάσεις. Στην πραγματικότητα, ένας καλός εκπαιδευτής επιθυμεί να επικοινωνήσετε με παλαιούς του μαθητές. Αυτό συμβαίνει διότι επιθυμεί να μπορέσετε να τον/την ξεχωρίσετε από τους φερόμενους θετικούς εκπαιδευτές και να σας πείσει τι πραγματικά είναι. Η σωστή προσέγγιση είναι να εντοπίσετε εσείς πελάτες του και όχι να σας δώσει εκείνος μια λίστα
- Επιθυμεί να εκπαιδεύσει όλη την οικογένεια. Η συνέπεια είναι το κλειδί της αποτελεσματικής θετικής εκπαίδευσης, επομένως οι καλοί εκπαιδευτές προτρέπουν αν είναι δυνατό όλη η οικογένεια να είναι παρούσα τουλάχιστον στις αρχικές συνεδρίες. Έτσι, διασφαλίζεται πως όλοι οι συμμετέχοντες θα βρίσκονται στην ίδια σελίδα του βιβλίου και θα προσφέρουν μια σύμφωνη μαθησιακή εμπειρία για τον σκύλο.
- Θα συμμετέχετε και εσείς στην εκπαίδευση. Κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ένας καλός εκπαιδευτής επικοινωνεί αποτελεσματικά τι κάνει, γιατί το επιλέγει και πως αυτό τεκμηριώνεται επιστημονικά. Παράλληλα μια από τις κύριες μέριμνές του είναι εσείς να είστε εκείνοι που θα πάρουν τα ινία της εκπαίδευσης ενώ εκείνος διακριτικά παρακολουθεί από το παρασκήνιο.
Εσύ είσαι ο βασικός εκπαιδευτής του σκύλου σουΠάντα να θυμάσαι πως είσαι ο βασικός εκπαιδευτής του σκύλου σου, είτε σου αρέσει είτε όχι. Ο σκύλος σου συνεχώς παρατηρεί και μαθαίνει (όχι μόνο όταν τον εκπαιδεύεις). Η κάθε αλληλεπίδραση που έχεις με τον σκύλο σου αποτελεί ένα μέρος της εκπαίδευσής του. Του παρέχεις εμπειρίες όταν αντιδράς ως επιβράβευση ή τιμωρία γι' αυτόν. Τα σκυλιά μαθαίνουν από την κάθε εμπειρία, επομένως είναι δική σου ευθύνη να συνεργάζεσαι με άτομα που μπορείς να εμπιστευθείς να σε βοηθήσουν και να σε καθοδηγήσουν να κάνεις τις σωστές επιλογές για τον σκύλο σου.
Τι εκπαιδευτές να αποφύγειςΌταν αποφασίζεις με ποιόν εκπαιδευτή θα συνεργαστείς, υπάρχουν συγκεκριμένες κόκκινες γραμμές που μπορεί να συναντήσεις και που θα πρέπει να λάβεις άμεσα υπόψη σου ως σημάδι αποφυγής με κάθε κόστος. Ανεξάρτητα από το ποιος σας τον σύστησε, από το τι σας λέει ο κτηνίατρός σας, ή πόσο σπουδαία είναι η φήμη του, οι εκπαιδευτές που λένε και πράττουν τα παρακάτω θα πρέπει να τους κρατάτε μακριά από τον σκύλο σας.-
- Χρησιμοποιούν την έκφραση «Αρχηγός της αγέλης» Για πολλούς αυτό μπορεί να μοιάζει περίεργο για να το λάβει ως πρόβλημα, όμως είναι γεγονός πως η χρήση της φράσης αυτής σχεδόν πάντα κρύβει μια μεγαλύτερη έλλειψη κατανόησης της ευρύτερης συμπεριφοράς των σκύλων. Φυσικά και πρέπει να παρέχουμε καθοδήγηση στα σκυλιά μας όμως δεδομένων των προσφάτων διαφωνιών εντός των κόλπων της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με την παρανόηση της «θεωρίας της αγέλης» και της κυριαρχίας, αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιούν ακόμα τις εκφράσεις αυτές είναι σχεδόν πάντα εκπαιδευτές παλαιών τεχνικών είτε το γνωρίζουν ή παραδέχονται είτε όχι.
- Σας λέει ότι ο σκύλος σας είναι «κυριαρχικός». Και πάλι, λαμβάνοντας υπόψη πόση παραπληροφόρηση τα ΜΜΕ έχουν προωθήσει στην συνείδηση των ανθρώπων, αυτό μπορεί να μοιάζει με μια αθώα ακόμα και ακριβή διάγνωση. Η κυριαρχία είναι μια πολύ παρανοημένη έννοια, ωστόσο αυτή είναι που χρησιμοποιείται σχεδόν δογματικά από τους εκπαιδευτές που υιοθετούν τιμωριτικές τεχνικές ως την ρίζα για όλα τα προβλήματα συμπεριφοράς. Η αλήθεια, όμως, είναι τελείως διαφορετική και μια παραπλανητική διάγνωση «κυριαρχίας» ως το πρόβλημα του σκύλου σας αναπόφευκτα οδηγεί σε λάθος συνταγογράφηση - εκείνη που συχνά προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ΄ ότι οφέλη.
- Χρησιμοποιεί πνίχτη οποιασδήποτε μορφής, ηλεκτρικό κολάρο ή ηλεκτρικούς φράκτες. Εάν ο εκπαιδευτής σας προτείνει κάποιο από αυτά τα εργαλεία, πάρτε τον σκύλο σας, φύγετε και μην κοιτάξετε πίσω. Είναι απλό: τα εργαλεία αυτά έχουν επιστημονικά αποδειχθεί λιγότερο αποτελεσματικά από τις θετικές τεχνικές με βέβαιη επιβάρυνση του σκύλου σας. Συνδυάστε το αυτό με την ενστικτώδη εγρήγορση του θετικού εκπαιδευτή να εκπαιδεύσει τον σκύλο σας χωρίς πόνο, φόβο και εκφοβισμό και η επιλογή είναι ξεκάθαρη. Και μην πέφτετε στην τρύπα πως τα εργαλεία αυτά δεν τραυματίζουν τον σκύλο σας - 100% το κάνουν !
- Χρησιμοποιεί τεχνικές όπως το 'alpha rolls', κλοτσάει τον σκύλο, τραβάει το λουρί ή χρησιμοποιεί φυσική βία οποιασδήποτε μορφής.Κάθε εκπαιδευτής που χρησιμοποιεί τις τεχνικές αυτές είναι παλαιάς κοπής και συνεχίζει να επιλέγει την τιμωρία από την θετική ενίσχυση, ακόμα και αν έχουν αποδειχθεί λιγότερο αποτελεσματικές, περισσότερο επικίνδυνες και μη φιλικές Μην πιστεύετε όταν ακούτε πως έτσι είναι ο τρόπος που η μητέρα σκύλα διορθώνει τα κουτάβια (εσύ είσαι άνθρωπος όχι σκύλος!) ή πως τα μεγαλύτερα σκυλιά χρειάζονται ένα ποιο δυνατό χέρι για να τους δείξουμε ποιος είναι ο αρχηγός. Η θετική εκπαίδευση εφαρμόζεται και λειτουργεί σε όλα τα σκυλιά (αλλά και σε κότες, ποντίκια, γάτες, άλογα, δελφίνια, φώκιες, φάλαινες και άγρια ζώα) ανεξάρτητα από φυλή, μέγεθος, ροπή και συμπεριφορά έτσι ώστε ποτέ να μην υπάρξει ανάγκη να τιμωρήσετε τον σκύλο σας. Οι θετικοί εκπαιδευτές θα σας εξασφαλίσουν εναλλακτικές αποτελεσματικές μη τιμωριτικές λύσεις.
- Οποιοσδήποτε προσφέρει εγγυήσεις Ανεξάρτητα από τι ακούτε και διαβάζετε, ΔΕΝ υπάρχουν εγγυήσεις στην εκπαίδευση σκύλων. Όπως και οι άνθρωποι, τα σκυλιά είναι ζώα με ένστικτα και δεν μπορούν να είναι ποτέ 100% προβλέψιμα, οπότε πάντα υπάρχει η πιθανότητα μια μη αποδεκτή συμπεριφορά να έρθει στην επιφάνια. Κάθε εκπαιδευτής που προσφέρει εγγυήσεις σχετικά με την εκπαίδευση του σκύλου είτε δεν κατανοεί την συμπεριφορά του σκύλου, είτε ενδιαφέρεται μόνο για την συνεργασία σας, ή και τα δύο.
Εκπαιδευτής που δεν ενδιαφέρεται για το ιστορικό του σκύλου. Προκειμένου να εστιαστεί με επιτυχία ένα περιστατικό, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τους παράγοντες πίσω από την συμπεριφορά. Ο μόνος τρόπος για να αρχίσουμε να νοιώθουμε γιατί ένα σκυλί συμπεριφέρεται με ένα συγκεκριμένο τρόπο είναι η συλλογή όσο το δυνατό περισσότερων στοιχείων του ιστορικού του και της συμπεριφοράς του. Οποιοσδήποτε εκπαιδευτής μειώνει την αξία του τι συνέβη πριν την άφιξή του ΔΕΝ κατανοεί πραγματικά την συμπεριφορά του σκύλου σας.
Κάντε την έρευνά σαςΟι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τον εκπαιδευτή του σκύλου τους βασιζόμενοι είτε σε συστάσεις φίλων είτε διότι ο εκπαιδευτής δείχνει καλά καταρτισμένος. Αν και είναι πραγματικά ιδιαίτερης αξίας να ξέρεις ότι ο X εκπαιδευτής βοήθησε να λυθεί το πρόβλημα του γείτονα, υπάρχει αρκετή εργασία να γίνει για να εξακριβώσετε αν ο συγκεκριμένος εκπαιδευτής είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς και τον σκύλο σας. Βασιστείτε στο ένστικτό σας και στο δέσιμο που θα νοιώσετε μαζί του. Αυτό είναι και ο καλύτερος αρχικός σας οδηγός.
Ακούστε τι σας λέει ο κτηνίατρος... αλλά διασταυρώστε το
Οι κτηνίατροι συνήθως έχουν έναν ή περισσότερους εκπαιδευτές με τους οποίους συνεργάζονται και πολλές φορές με ενθουσιασμό προτείνουν να αναλάβει αυτός/αυτή τον σκύλο σας. Κάποιες φορές οι προτροπές αυτές είναι πραγματικά η καλύτερη επιλογή σας, όμως είναι σοφό να κάνετε πρώτα την έρευνά σας και όχι να πάρετε τα λόγια του κτηνιάτρου σας τις μετροιτής. Παραδοσιακά οι περισσότερες σχολές κτηνιατρικής (παγκόσμια) επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στην ιατρική εκπαίδευση και δεν διδάσκονται το μέρος της ψυχολογίας και της συμπεριφοράς του σκύλου. Αυτό δημιουργεί ένα υπολογίσιμο μαθησιακό κενό εντός της κτηνιατρικής κοινότητας. Ωστόσο αν και (στο εξωτερικό τουλάχιστον) οι κτηνιατρικές σχολές συμπεριλαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιστήμη της συμπεριφοράς είναι γενικά ασφαλέστερο να μην συμπεράνετε πως ο κτηνίατρός σας είναι απαραίτητα γνώστης της εξήγησης και προσέγγισης της συμπεριφοράς του σκύλου σας.
Μην επαναπαύεστε στους τίτλους και τις συντμήσεις μετά το όνομα
Υπάρχουν πολλές σχολές εκπαιδευτών σκύλων και όμιλοι που συγκεντρώνουν τους
επαγγελματίες εκπαιδευτές κάτω από διάφορες ομπρέλες, πολλές φορές για λόγους
προώθησης με μεγαλύτερη άνεση των εκπαιδευτών σε δυνητικούς πελάτες. Ο τρόπος
που αγκαλιάζουν τους εκπαιδευτές κάτω από τις ομπρέλες αυτές ποικίλοι, άλλοτε
με την πραγματική εκτίμηση των ικανοτήτων και γνώσεων του εκπαιδευτή και άλλοτε
μόνο με μια συνδρομή.
Αν και οι περισσότεροι όμιλοι έχουν την εκτίμηση του κοινού και πολλοί από αυτούς κάνουν εξαιρετική εργασία προώθησης διαφόρων φιλοσοφιών και πρωτοβουλιών, είναι επικίνδυνο να συμπεραίνετε πως μόνο επειδή κάποιος εκπαιδευτής είναι μέλος μιας οργάνωσης ή έχει αποφοίτηση από μια σχολή είναι αυτομάτως και ένας/μια καλός θετικός εκπαιδευτής σκύλων!
Ακόμα και αν ένας οργανισμός είναι γνωστός ως επικεντρωμένος στην Θετική Εκπαίδευση πολλοί λίγοι από αυτούς παρακολουθούν τα μέλη τους και προσφέρουν μετρήσιμα στοιχειά για την διαβεβαίωση ότι οι εκπαιδευτές τους συνεχίζουν να εφαρμόζουν πραγματικά θετικές προσεγγίσεις εκπαίδευσης.
Δείξτε ενδιαφέρον στις πιστοποιήσεις και τις οργανώσεις που ανήκει ο εκπαιδευτής σας όμως μην επαναπαύεστε στους τίτλους και σίγουρα μην συνεργαστείτε μαζί του μόνο βάση των πιστοποιήσεών του.
The CBE