Η Νέα γενιά εκπαιδευτών σκύλων

2020-08-16

        Δεν μπορείς να μάθεις κάτι νέο χωρίς να αφήσεις κάτι παλαιό    -Ramson Lomatewama, Hopi educator

     Είναι γεγονός ότι εδώ και μερικά χρόνια έχει αρχίσει και συνεχίζει να συντελείτε μια αλλαγή σε πλανητικό επίπεδο. Η αλλαγή αυτή έχει σαν στόχο την αναβάθμιση του ανθρώπινου είδους και ως αποτέλεσμα βιώνουμε την αντίσταση σε αυτή με πολλές εκφάνσεις. Δεν είναι εύκολο να αλλάξεις αυτό με το οποίο έχεις γαλουχηθεί για χιλιάδες χρόνια. Δεν είναι εύκολο να πιστέψεις ότι τα περισσότερα απ' όσα σε έχουν φορτώσει δεν ανήκουν στην πραγματικότητα

Δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμε την αλλαγή αυτή, αλλά αναγκαστικά θα δούμε τι σημαίνει αυτό για τα σκυλιά μας και εμάς.

Το ζωικό βασίλειο αποτελεί την μηχανή που οδηγεί αυτή την αλλαγή και τα σκυλιά μας έχουν ως πρόγραμμα την υποστήριξή μας στην μετάβαση αυτή. Τα ζώα αποτελούν το μαξιλάρι απορρόφησης αρνητικής ενέργειας και δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια να νοιώσετε πόση υπάρχει άμεσα και έμμεσα, αρκεί να ανοίξει κάποιος ένα ραδιόφωνο ή μια τηλεόραση (για όσους βλέπουν ακόμα), να επικεντρωθεί σε μια κουβέντα που γίνεται, να δει τα παιχνίδια των παιδιών, την ορολογία και τις εκφράσεις γύρω μας, το μοντέλο που μας «μορφώνει».

Εδώ λοιπόν καλείται ο καθένας από εμάς να πάρει θέση και να ταχθεί με τη αλλαγή προς το φωτεινό ή να παραμείνει στην παλαιά και ξεπερασμένη τακτική.

Είναι μια απόφαση συνειδητή που πρέπει να κάνει ο καθένας από εμάς γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να προγραμματίσει τα βήματά του.

Η οποιαδήποτε επιλογή είναι σεβαστή όπως σεβαστός είναι και ο καθένας που θα την κάνει η δεν θα την κάνει. Όμως η συμπεριφορά πάντα ορίζεται από τις συνέπειες και έτσι δεν ωφελεί κάποιος να παραπονιέται αν η επιλογή του έχει και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Αυτό διδάσκω στους μαθητές μου και έτσι είναι.

Στον χώρο λοιπόν της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών σκύλων (ζώων) ξεκινάει η προσωπική εργασία του καθενός μας και αναδύονται ερωτήματα.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι εκπαιδευτές; Ποιους εκπαιδεύουν τελικά; Τι αλλαγές πρέπει να βοηθήσουμε να συντελεστούν; Πως πρέπει να αναδομήσουμε τις παλιές νοοτροπίες και τα πιστεύω που υπάρχουν; Πως θα μηδενίσουμε την βία όχι μόνο στον τρόπο εκπαίδευσης αλλά και στον τρόπο σκέψης; Γιατί υπάρχει αντίσταση και ποιόν εξυπηρετεί;

Πολλές φορές έχω βρεθεί να προσπαθώ να εξηγήσω τι εκπαίδευση κάνω και ο ακροατής μου να μην μπορεί να καταλάβει τι του λέω (!) και αυτό διότι το μοντέλο που έχει στο μυαλό του είναι «αν είσαι πρόβατο θα σε φάνε...γίνε λύκος».

Αυτό θέλουμε; Αυτό θα κληρονομήσουμε στην νέα γενιά;

Τα σκυλιά είναι πολύ καλοί ακροατές και πολύ καλοί δάσκαλοι!

Όταν εξηγήσεις σε ένα ζώο που βρίσκεται κοντά σου ότι θέλεις να συνεργαστείτε, να συνυπάρχετε και να ενώσετε τις δυνάμεις σας για το καλύτερο, ότι είσαι υπεύθυνος/η για την ευζωία του και πρέπει να συμμορφωθεί με κάποιες επιλογές τότε το τοπίο αλλάζει και οι «αρχηγοί» και τα «τσιφλίκια» καταρρίπτονται.

Η άμεση απάντηση θα ήταν «τι να του εξηγήσεις, πως θα του το πεις αφού δεν καταλαβαίνει, δεν μιλάει...»

Εδώ λοιπόν αρχίζουμε και βλέπουμε από μια χαραμάδα πως είναι η Νέα γενιά των εκπαιδευτών και της εκπαίδευσης σκύλων, πως αξιοποιούν την ουσιαστική επικοινωνία με τα σκυλιά πέρα από την γλώσσα του σώματος και την συμβατική εκπαίδευση.

Τα «κάτσε, ξάπλα, μείνε, έλα» και τα συναφή είναι χρήσιμα αλλά δεν είναι η προτεραιότητα. Η ζεύξη πρέπει να γίνει σε άλλο επίπεδο και εκεί είναι που οι κόσμοι συναντιούνται, μιλάνε, ανταλλάσουν κι αγαπιούνται πραγματικά! Δεν έχει καμία αξία να μάθεις στον σκύλο το «μείνε» αν δεν δεθείς μαζί του και δεν δεις τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια όταν αποφασίσει να σου «προσφέρει» το «μείνε»

Κάθε μέρα βλέπουμε γύρω μας αλλαγές να συντελλούνται και το ζήτημα είναι παραμένουμε παρατηρητές ή γινόμαστε καταλύτες;

Ο εκπαιδευτής της νέας γενιάς αλλάζει τρόπο σκέψης και τρόπο ανάλυσης, αλλάζει τα εργαλεία που χρησιμοποιεί αλλά και το πρίσμα. Παλαιές πεποιθήσεις δίνουν την θέση τους σε νέες ανακαλύψεις. Ο εκπαιδευτής της νέας γενιάς αμφισβητεί, ερευνά, τεκμηριώνει και προχωρά.

Μαθαίνει όλες εκείνες τις τεχνικές που θα τον κάνουν ισάξιο παίχτη με τον σκύλο, που θα τον βοηθήσουν να αλλάξει πεδίο.

Διδάσκει τους ανθρώπους αυτά που τους είναι απαραίτητα για να μπορέσουν να συνεργαστούν με τον σκύλο τους στο κάτω από την σκέπη του σεβασμού και της γνώσης.

Δρα με σχέδιο - πλάνο και όραμα και οδηγεί τους μαθητές του στα νέα δεδομένα.

Η τεχνολογία γίνεται βοηθός του για εστιασμένη, «χειρουργική» παρέμβαση.

Αναγνωρίζει ότι ξέρει τόσα λίγα και πρέπει να μάθει περισσότερα.

Όταν εκπαιδεύουμε τα ζώα (σκυλιά) αυτό που κάνουμε είναι να βάζουμε υπό τον έλεγχο σινιάλων ένα κλάσμα από αυτά που μαθαίνουν από μόνα τους. Δεν τους μαθαίνουμε κάτι νέο ! Και όμως μας παίρνει τόσο χρόνο, ΓΙΑΤΙ ;

Κάθε νέο ταξίδι είναι ιδιαίτερο, ίσως δύσκολο και προκλητικό αλλά σίγουρα ενδιαφέρον.

Όταν διδάσκω έχω την ευκαιρία να προσφέρω στους νέους αυτούς εκπαιδευτές ότι καλύτερο έχω, την εμπειρία και τα λάθη που έχω κάνει και να τους δώσω την σκυτάλη να γίνουν καλύτεροι και περισσότερο ωφέλιμοι όχι μόνο για τα σκυλιά και τους κηδεμόνες τους αλλά για τον μητέρα Γαία.

Ο Καζαντζάκης μας λέει « Ν' αγαπάς την ευθύνη να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω» Έτσι είναι !

Φιλικά

Antoine Raymond

www.OnlineK9University.eu